518 150 111
PROJEKT
CONSULTING
tel. +48 518 150 111
© ® Projekt, wykonanie: Projekt Consulting 1998-2024
Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.
Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: badania rynku i społeczne, marketing strategiczny, szkolenia, doradztwo biznesowe oraz usługi zarządzania.
Korzystając z formularza kontaktowego użytkownik potwierdza zapoznanie się z Polityką prywatności (w tym cookies i przechowywanie danych) oraz wyraża zgodę na kontakt w tej formie, w tym na odpowiedzi od Projekt Consulting.
Więcej informacji?
Chętnie odpowiemy na pytania oraz przygotujemy interesujące propozycje.
Zapraszamy do kontaktu
Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo operacyjne, marketing strategiczny, badania rynku i społeczne, szkolenia.
SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU
Na etapie strategii biznesowych, projektowania, a także przed wdrożeniem nowego lub udoskonalonego produktu do produkcji i sprzedaży (NPD - new product development).
Po wdrożeniu produktu do sprzedaży w celu pozyskania rzeczywistych opinii rynkowych, zarówno pozytywnych, jaki i negatywnych, w tym przede wszystkim w zakresie postaw przyjmowanych przez klientów w odniesieniu do różnych cech produktu, także w porównaniu do produktów konkurencyjnych.
W trakcie rynkowego życia produktu, najczęściej w trakcie wyczerpywania się pierwszej lub kolejnej fazy wzrostu sprzedaży, tak aby udoskonalić produkt (usługę) lub przystosować do nowych oczekiwań klientów i zmieniających się warunków rynkowych.
Zakres badawczy może być bardzo szeroki. Niemalże wszystko zależy od rodzaju produktu (usługi), ilości informacji, jakie chcemy pozyskać bądź zweryfikować, a także od budżetu przeznaczonego na ten cel.
Preferencje i potrzeby klientów (nawyki i zwyczaje, oczekiwania, opinie o dostępnym asortymencie, producencie, itp.)
Opinie o rynku, możliwościach zakupu produktu (gdzie, kiedy, jak wiele)
Testy cenowe do określenia optymalnej ceny produktu (usługi)
Testy produktowe, np. tzw. "ślepe testy"
Opinie o opakowaniach i etykietach
Postawy klientów przyjmowane wobec produktów konkurencyjnych i produktu badanego
Lojalność zakupowa
Znajomość marki, reklam, promocji
Dobór metod i technik badawczych uzależniony jest od szeregu parametrów badawczych, w szczególności od zakresu badawczego. Stosujemy przede wszystkim:
Zogniskowane wywiady grupowe (Focus Group Interview), potocznie określane "fokusami"
Indywidualne wywiady (IDI)
Wywiady realizowane przez ankieterów (PAPI, CATI)
Poznanie rzeczywistych opinii i postaw
Uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania
Zweryfikowanie i ewentualne zmodyfikowanie celów marketingowych
Zoptymalizowanie nakładów finansowych w obrębie doskonalenia lub wdrożenia produktu
Dopracowanie strategii produktu, marki w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu rynkowemu
Zminimalizowanie ryzyka błędnych inwestycji w projekty, produkty, które już na etapie badawczym przyjęte zostały umiarkowanie lub w ogóle nie zyskały uznania wśród potencjalnych nabywców
Oferujemy sprawdzone techniki i narzędzia badawcze. Realizowane przez nas badania marketingowe są skutecznym sposobem na uzyskanie informacji i danych, które możecie Państwo wykorzystać w swojej działalności.