śląskie, małopolskie
Katowice, Sosnowiec, Gliwice, Chorzów, Tychy,  Bielsko-Biała
projekt consulting

 518 150 111

Usługi rozwojowe i naprawcze
Mobile menu
Projekt Consulting - projekty rynkowe i społeczne

PROJEKT

CONSULTING

Projekt Consulting. Doradztwo biznesowe, badania marketingowe, rynku i społeczne
Badania rynku, marketingowe i społeczne
03 marca 2023
Badania i audyty

Napisz do nas

Zadzwoń  naciśnij

Katowice, Bielsko-Biała, Sosnowiec, Tychy, Chorzów, Bytom, Rybnik, Gliwice, śląskie

tel. +48 518 150 111

konsulting
Project Consulting Katowice, śląskie
konsulting

© ®  Projekt, wykonanie: Projekt Consulting 1998-2024

Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.

Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: badania rynku i społeczne, marketing strategiczny, szkolenia, doradztwo biznesowe oraz usługi zarządzania.

Projekt Consulting, Katowice, śląskie
Project Consulting Katowice, śląskie
Projekt Konsulting

Korzystając z formularza kontaktowego użytkownik potwierdza zapoznanie się z Polityką prywatności (w tym cookies i przechowywanie danych) oraz wyraża zgodę na kontakt w tej formie, w tym na odpowiedzi od Projekt Consulting. 

Tak pracujemy - więcej o nas

Katowice, Kraków, Wrocław, Łódź, Warszawa, Poznań, Częstochowa, Opole, Rzeszów, Nowy Sącz, Zakopane

Polityka prywatności

Artykuły/Blog

MAPA USŁUG

Więcej informacji? 

Chętnie odpowiemy na pytania oraz przygotujemy interesujące propozycje.  

Zapraszamy do kontaktu 

Wyślij
Wyślij
Dziękujemy za wiadomość.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola !

Strategie rozwiązywania problemów społecznych

Lokalne badania społeczne

Projekty specjalne. CSR

Projekty społeczne ►

Doradztwo biznesowe

Usługi zarządzania

Usługi marketingowe

Szkolenia

Badanie posprzedażowe

Badania marketingowe

Badania komunikacji w firmie

Marketing strategiczny

Projekty biznesowe ►

Projekty biznesowe

Projekty społeczne

Usługi

Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo operacyjne, marketing strategiczny, badania rynku i społeczne, szkolenia.

Kontakt

SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU  

⇒ rozwiązanie: badania marketingowe produktu, postaw i opinii



Badania marketingowe realizowane są zazwyczaj z trzech głównych powodów:

 

  1. Na etapie strategii biznesowych, projektowania, a także przed wdrożeniem nowego lub udoskonalonego produktu do produkcji i sprzedaży (NPD - new product development).
     

  2. Po wdrożeniu produktu do sprzedaży w celu pozyskania rzeczywistych opinii rynkowych, zarówno pozytywnych, jaki i negatywnych, w tym przede wszystkim w zakresie postaw przyjmowanych przez klientów w odniesieniu do różnych cech produktu, także w porównaniu do produktów konkurencyjnych.
     

  3. W trakcie rynkowego życia produktu, najczęściej w trakcie wyczerpywania się pierwszej lub kolejnej fazy wzrostu sprzedaży, tak aby udoskonalić produkt (usługę) lub przystosować do nowych oczekiwań klientów i zmieniających się warunków rynkowych.


 

Czego może dotyczyć badanie marketingowe produktu ?

 

Zakres badawczy może być bardzo szeroki. Niemalże wszystko zależy od rodzaju produktu (usługi), ilości informacji, jakie chcemy pozyskać bądź zweryfikować, a także od budżetu przeznaczonego na ten cel.
 

Przedmiotem badania marketingowego produktu mogą być:
 

  • Preferencje i potrzeby klientów (nawyki i zwyczaje, oczekiwania, opinie o dostępnym asortymencie, producencie, itp.)

  • Opinie o rynku, możliwościach zakupu produktu (gdzie, kiedy, jak wiele)

  • Testy cenowe do określenia optymalnej ceny produktu (usługi)

  • Testy produktowe, np. tzw. "ślepe testy"

  • Opinie o opakowaniach i etykietach

  • Postawy klientów przyjmowane wobec produktów konkurencyjnych i produktu badanego

  • Lojalność zakupowa

  • Znajomość marki, reklam, promocji

badania marketingowe produktu

Metody i techniki badawcze

 

Dobór metod i technik badawczych uzależniony jest od szeregu parametrów badawczych, w szczególności od zakresu badawczego. Stosujemy przede wszystkim:
 

  • Zogniskowane wywiady grupowe (Focus Group Interview), potocznie określane "fokusami"

  • Indywidualne wywiady (IDI)

  • Wywiady realizowane przez ankieterów (PAPI, CATI)

 

 

Korzyści z realizacji badań marketingowych produktu:

 

  • Poznanie rzeczywistych opinii i postaw

  • Uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania

  • Zweryfikowanie i ewentualne zmodyfikowanie celów marketingowych

  • Zoptymalizowanie nakładów finansowych w obrębie doskonalenia lub wdrożenia produktu

  • Dopracowanie strategii produktu, marki w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu rynkowemu

  • Zminimalizowanie ryzyka błędnych inwestycji w projekty, produkty, które już na etapie badawczym przyjęte zostały umiarkowanie lub w ogóle nie zyskały uznania wśród potencjalnych nabywców

 

Oferujemy sprawdzone techniki i narzędzia badawcze. Realizowane przez nas badania marketingowe są skutecznym sposobem na uzyskanie informacji i danych, które możecie Państwo wykorzystać w swojej działalności.

 

Badania marketingowe produktowe

badania marketingowe produktowe

O BADANIACH  więcej 

audyt komunikacji, badania produktowe, pracownicze