Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, procesów, wdrożeniach innowacji oraz zmian. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo operacyjne, marketing strategiczny, badania rynku i społeczne, szkolenia.
© ® Projekt, wykonanie: Projekt Consulting 1998-2022
All rights reserved.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
tel. +48 518 150 111
SZUKAJĄC CECH IDEALNEGO PRODUKTU
Na etapie strategii biznesowych, projektowania, a także przed wdrożeniem nowego lub udoskonalonego produktu do produkcji i sprzedaży.
Po wdrożeniu produktu do sprzedaży w celu pozyskania rzeczywistych opinii rynkowych, zarówno pozytywnych, jaki i negatywnych, w tym przede wszystkim w zakresie postaw przyjmowanych przez klientów w odniesieniu do różnych cech produktu, także w porównaniu do produktów konkurencyjnych
W trakcie rynkowego życia produktu, najczęściej w trakcie wyczerpywania się pierwszej lub kolejnej fazy wzrostu sprzedaży, tak aby udoskonalić produkt (usługę) lub przystosować do nowych oczekiwań klientów i zmieniających się warunków rynkowych.
Zakres badawczy może być bardzo szeroki. Niemalże wszystko zależy od rodzaju produktu (usługi), ilości informacji, jakie chcemy pozyskać bądź zweryfikować, a także od budżetu przeznaczonego na ten cel.
Przedmiotem badania mogą być:
Preferencje i potrzeby klientów (nawyki i zwyczaje, oczekiwania, opinie o dostępnym asortymencie, producencie, itp.)
Opinie o rynku, możliwościach zakupu produktu (gdzie, kiedy, jak wiele)
Testy cenowe do określenia optymalnej ceny produktu (usługi)
Testy produktowe, np. tzw. "ślepe testy"
Opinie o opakowaniach i etykietach
Postawy klientów przyjmowane wobec produktów konkurencyjnych i produktu badanego
Lojalność zakupowa
Znajomość marki, reklam, promocji
Dobór metod i technik badawczych uzależniony jest od szeregu parametrów badawczych, w szczególności od zakresu badawczego. Stosujemy przede wszystkim:
Zogniskowane wywiady grupowe (Focus Group Interview), potocznie określane "fokusami"
Indywidualne wywiady (IDI)
Wywiady bezpośrednie, realizowane przez ankieterów (PAPI)
Poznanie rzeczywistych opinii i postaw
Uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania
Zweryfikowanie i ewentualne zmodyfikowanie celów
Zoptymalizowanie nakładów finansowych w obrębie doskonalenia lub wdrożenia produktu
Dopracowanie strategii produktu, marki w sposób odpowiadający zapotrzebowaniu rynkowemu
Zminimalizowanie ryzyka błędnych inwestycji w projekty, produkty, które już na etapie badawczym przyjęte zostały w zachowawczo lub w ogóle nie zyskały uznania wśród potencjalnych nabywców
Oferujemy skuteczne techniki i narzędzia badawcze. Badania ukierunkowujemy na uzyskanie informacji i danych, które możecie Państwo wykorzystać w realizowanych projektach i bieżącej działalności.