518 150 111
PROJEKT
CONSULTING
od pomysłu na zmiany, poprzez wdrożenie projektu innowacyjnego, do jego optymalizacji
Brzmi modelowo, wręcz idealnie …, ale co ciekawe, właśnie tak może być. Konieczne jest jednak wcześniejsze przeprowadzenie szeregu prac. Ważne jest również wewnętrzne przekonanie właścicieli, kadry zarządzającej, że zmiany są konieczne. Wówczas można osiągnąć to, co jest najważniejsze w działalności gospodarczej: rzeczywisty stan, w którym firma posiada niezależne źródło rozwoju, co więcej zasilane przez własne zasoby. Niemal automatycznie zostaje dla niej otwarta droga do wzmocnienia swojego potencjału, ugruntowania pozycji lidera bądź do szansy stania się nim.
Firmy muszą dostosowywać się do nieustających zmian. Każda w swoim wymiarze: lokalnym, krajowym, międzynarodowym.
Nie ma znaczenia czy są to małe czy duże przedsiębiorstwa. Wygrywają te firmy, które same kreują rzeczywistość.
Często zagadnienia związane z innowacjami kojarzą się z odległymi sferami, których zastosowanie w firmie wydaje się niemożliwe czy nawet niepotrzebne. O wiele bliższe jest pojęcie zmiany, która odbierana jest bardziej naturalnie. Niemniej ich realizacja nie jest zadaniem prostym, gdyż nawet już pierwsze działania mogą wiązać się z pewną modyfikacją funkcjonujących procesów i utrwalonych sposobów działania. Może się to spotkać z niechęcią części pracowników.
Dlatego istotne jest aby programy innowacyjne wiązały się z wewnętrzną komunikacją. Skuteczne wyjaśnienie celu oraz zakresu wprowadzanych działań rozwojowych ma duże znaczenie dla powodzenia całego projektu. Warto przy tym zaznaczyć, że różne postawy wynikają nie tylko z obaw lecz najczęściej z błędnego definiowania czym jest innowacja. Gdyż każda firma, organizacja może pozwolić sobie na realizację projektu innowacyjnego, a zakres działań dostosować do własnych struktur i możliwości finansowych.
Innowacja to efekt - stan po wdrożeniu projektu i działań z różnego zakresu (produktów, usług, procesów technologicznych, organizacyjnych, marketingowych), który tworzy nową jakość w działalności organizacji.
Nie jest i wcale nie musi być to stworzenie czegoś nowego w skali kraju, świata, lecz musi to być nowość dla tej organizacji. Innowacje w firmach najczęściej dotyczą poprawy bieżącej działalności w przedsiębiorstwie, wydajności, prac rozwojowych w zakresie produktów i usług, w tym również przystosowanie do nowych warunków rynkowych.
Niewiele zmian jest innowacyjnych, ale każda innowacja wiążę się ze zmianą !
Na każdym etapie rozwoju, firmy mają potrzeby charakterystyczne dla nich oraz branż, w których działają. Źródłem ich jest ciągła konieczność spełnienia wymagań stawianych przez klientów, odbiorców produktów, usług. Niezwykle istotne jest również ciągłe uzupełnianie deficytów związanych z zasobami przedsiębiorstwa.
Ponieważ potrzeby te nie są stałe i podlegają ciągłej zmianie, dlatego też sama firma musi się zmieniać aby się rozwijać. Służą temu wszelkie inicjatywy obejmujące działania rozwojowe, modernizacyjne, organizacyjne, w tym wszelkiego rodzaju projekty służące doskonaleniu bieżącego funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Cele powinny być określane w odniesieniu do aktualnych i przyszłych potrzeb firmy oraz rynku, na którym ona działa. Najczęściej obejmują:
rozwój produktów i usług
zmiany w komunikacji i marketingu
modernizację technologiczną lub operacyjną
zmiany w organizacji pracy
projekty społeczne, w tym CSR
Projekty innowacyjne zapewniają:
faktyczne dążenie do rozwoju, brak stagnacji
dostosowanie do rynku i odbiorców
poprawę organizacji i efektywności pracy
poczucie współodpowiedzialności za przedsiębiorstwo
wzmocnienie relacji pomiędzy pracownikami
wspólny cel, który jest jasno określony i realny do osiągnięcia przez firmę i jej pracowników
W zasadzie każdy może inicjować działania innowacyjne czy zmiany rozwojowe. Idealnie aby w firmie została wyznaczona osoba do której trafiać powinny inicjatywy i pomysły pozostałych pracowników. Często jest nim sam właściciel lub dyrektor zarządzający. Zwyczajowo jednak ustala się koordynatora, na przykład na stanowisku projekt menadżera, który w dalszym etapie odpowiedzialny jest za prowadzenie zadania przy współpracy z wyspecjalizowaną firmą zewnętrzną. W bardziej obszernych projektach lub większych przedsiębiorstwach tworzy się również zespół zbudowany z pracowników firmy, którzy wnoszą bardzo istotny wkład na poszczególnych etapach realizacji prac.
strefa osób i firm, które chcą przeprowadzić zmiany, modernizacje i innowacje.
Projekty dla firmy
tel. +48 518 150 111
© ® Projekt, wykonanie: Projekt Consulting 1998-2024
Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved.
Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: badania rynku i społeczne, marketing strategiczny, szkolenia, doradztwo biznesowe oraz usługi zarządzania.
Korzystając z formularza kontaktowego użytkownik potwierdza zapoznanie się z Polityką prywatności (w tym cookies i przechowywanie danych) oraz wyraża zgodę na kontakt w tej formie, w tym na odpowiedzi od Projekt Consulting.
Więcej informacji?
Chętnie odpowiemy na pytania oraz przygotujemy interesujące propozycje.
Zapraszamy do kontaktu
Specjalizujemy się w doskonaleniu produktów, usług, komunikacji, wprowadzaniu zmian w firmach. Zapewniamy pełny zakres usług, m.in.: doradztwo operacyjne, marketing strategiczny, badania rynku i społeczne, szkolenia.